Rūtos Jusionytės paroda „Pusryčiai ant žolės"

Rūtos Jusionytės paroda „Pusryčiai ant žolės"

2019-10-21 13:27

„Pusryčiai ant žolės“

 

Rūtos Jusionytės mįslinga paroda „Pusryčiai ant žolės“ yra Eduard Manet eponiminio kūrinio variacija, kurį patį įkvėpė Marcantoni Raimondi graviūra  pagal Rafaelį ir Gorgione bei Titien koncertas „Champêtre“.

 

Šeši personažai sėdintys aplink žaidimų lentą – tai monopolio rūšis su trimis mažyčiais namais ir dviem obuoliais. Trys iš jų yra žmogaus ir gyvūno hibridai: vienas su dramblio galva, kitas – su kiškio, o paskutinis – su lokio. Kitos yra trys moterys: viena nešiojasi rankose žuvį, kita – kiškį.

 

Priešingai nei Manet atviroje scenoje, kai moterys priešakyje nuginkluoja žiūrovą nuožmiu žvilgsniu, čia moteriškos nuogybės yra pridengtos. Tačiau paslaptimi pridengtos nuogybės tuo pačiu atveria visos scenos erotinį matmenį.

 

Šis žaidimas yra be aiškių ar apibrėžtų taisyklių, kaip paties gyvenimo metafora, atskleidžia ryšius siejančius vyrus ir moteris. Kaip obuolys simbolizuoja pagundą ir norą, gyvenimo instinktą, saugumą, taip kiškis, lokys ir dramblys pabrėžia prieštaringus siekius. Šiame gyvenimo žaidime, tokie jaudinantys ir žiaurūs faktoriai kaip aistra ir protas, troškimas ir intelektas, instinktas ir pareiga susilieja ir priešinasi vienas kitam. Šiame harmoningame rate geidžiamas yra kiškis, apsauga dvelkia lokys, o išmintimi - dramblys. Jie gyvena kartu nuolatinėje įtampoje, įsitraukdami į neišvengiamą kovos žaidimą.

 

 

Svetainių kūrimas: UAB Vilniaus dizaino biuras